© 2016 by YMAA Sopot-Gdańsk. Proudly created with Wix.com

Co ćwiczymy?

Tai Chi dla Zdrowia

Zajęcia adresowane dla osób pragnących się wyciszyć, odstresować a zarazem poprawić swoją ogólną sprawność. Ćwiczenia w tej grupie opierają się na tradycyjnym Taijiquan ale nie ma kładzionego nacisku na aspekt bojowy. Zdrowie, równowaga, koordynacja, sprawność, kontrola oraz profilaktyka to są główne umiejętności/cechy jakie rozwijane są podczas tych zajęć. Zajęcia są prowadzone przez doświadczonego Instruktora Tai Chi a zarazem studenta fizjoterapii - nie można lepiej trafić :)

Taijiquan

Tradycyjny trening Taijiquan. Tutaj oprócz elementów jakie występują w grupie "Tai Chi dla zdrowia" czyli nauka sekwencji, łagodne ćwiczenia związane z oddechem, uzupełniamy trening o zastosowania bojowe, pchające dłonie, Qin Na (dźwignie), tradycyjny trening równowagi i zakorzenienia, Jin (emisja siły) i wiele innych. Wykorzystujemy wiele różnego sprzętu: piłki lekarskie, gumy, drewniane cegły itp. Po tych zajęciach możesz się spodziewać nieco większej intensywności niż w grupie "Tai Chi dla Zdrowia", masz gwarancję że poznajesz kompletny system sztuki walki jakim jest Taijiquan.

Shaolin Kung Fu

Shaolin jako zewnętrzny styl Kung Fu jest trenowany w YMAA pod postacią dwóch odmian: Długa Pięść oraz Biały Żuraw. Oba powyższe systemy nawzajem się uzupełniają. Trening składa się z nauki technik (formy walki, sekwencje) sparringu oraz posługiwania się tradycyjną chińską bronią (kij, szabla, miecz, włócznia). Na tych zajęciach spotkasz się z bardzo wysoką intensywanością, wszechstronnym treningiem walki w którym wykorzystane są 4 umiejętności: kopnięcia, uderzenia, zapasy i dźwignie.

Kung Fu dla Dzieci

Zajęcia dla dzieci (6-12 lat) oraz ich rodziców! Dostosowany do ich możliwości psycho-fizycznych program oparty jest na sprawdzonych wzorcach treningowych, które poprzez zabawę poprawiają ogólną sprawność fizyczną. Na zajęciach oprócz treningu ogólnorozwojowego dzieci mają okazję poznawać podstawy tradycyjnego Kung Fu, co ściśle wiąże się z: szacunkiem dla nauczycieli i współćwiczących, chęż niesienia pomocy słabszym oraz rozwój samokontroli i wiary w siebie.

Kij - Gun

Trening poświęcony nauce
i doskonaleniu posługiwaniu się kijem. Jest również fundamentem pod wszystkie odmiany tradycyjnych chińskich broni długich (włócznia, halabarda itp.)
Dlaczego warto ćwiczyć kijem?
Kij jako jedna z niewielu chińskich broni jest bardzo symetryczna bronią. Równomiernie obciąża prawą i lewą stronę ciała, w przeciwieństwie do takich broni jak miecz czy szabla. Poprzez regularny trening nasze ścięgna, więzadła i mięśnie stopniowo nabierają wytrzymałości i siły nie tracąc nic ze swojej elastyczności, jest to więc idealny trenig wzmacniający nasze ciało.
Trenując z bronią poszerzamy naszą świadomość, uważność w stosunku do naszego ciała, przez to uzyskujemy dużą lepszą nad nim kontrolę.

This site was designed with the
.com
website builder. Create your website today.
Start Now