Co ćwiczymy?

Taijiquan

Tradycyjny trening Taijiquan. Tutaj oprócz elementów jakie występują w grupie "Tai Chi dla zdrowia" czyli nauka sekwencji, łagodne ćwiczenia związane z oddechem, uzupełniamy trening o zastosowania bojowe, pchające dłonie, Qin Na (dźwignie), tradycyjny trening równowagi i zakorzenienia, Jin (emisja siły) i wiele innych. Wykorzystujemy wiele różnego sprzętu: piłki lekarskie, gumy, drewniane cegły itp. Po tych zajęciach możesz się spodziewać nieco większej intensywności niż w grupie "Tai Chi dla Zdrowia", masz gwarancję że poznajesz kompletny system sztuki walki jakim jest Taijiquan.

Shaolin Kung Fu

Shaolin jako zewnętrzny styl Kung Fu jest trenowany w YMAA pod postacią dwóch odmian: Długa Pięść oraz Biały Żuraw. Oba powyższe systemy nawzajem się uzupełniają. Trening składa się z nauki technik (formy walki, sekwencje) sparringu oraz posługiwania się tradycyjną chińską bronią (kij, szabla, miecz, włócznia). Na tych zajęciach spotkasz się z bardzo wysoką intensywanością, wszechstronnym treningiem walki w którym wykorzystane są 4 umiejętności: kopnięcia, uderzenia, zapasy i dźwignie.

Broń chińska - kij, szabla, miecz

Trening poświęcony nauce
i doskonaleniu posługiwaniu się kijem. Jest również fundamentem pod wszystkie odmiany tradycyjnych chińskich broni długich (włócznia, halabarda itp.)
Dlaczego warto ćwiczyć kijem?
Kij jako jedna z niewielu chińskich broni jest bardzo symetryczna bronią. Równomiernie obciąża prawą i lewą stronę ciała, w przeciwieństwie do takich broni jak miecz czy szabla. Poprzez regularny trening nasze ścięgna, więzadła i mięśnie stopniowo nabierają wytrzymałości i siły nie tracąc nic ze swojej elastyczności, jest to więc idealny trenig wzmacniający nasze ciało.
Trenując z bronią poszerzamy naszą świadomość, uważność w stosunku do naszego ciała, przez to uzyskujemy dużą lepszą nad nim kontrolę.